

Zobacz temat
Strona 1 z 2: 12
|
Pylon Racer
|
|
Rafal |
Dodany dnia 10/04/2014 23:54
|
![]() Administrator Postów: 223 Data rejestracji: 27.03.2012 |
Cześć nieloty ![]() Jakby kogś to interesowało, to w modelarni akurat rodzi się mały szatanek. Nad Morzem Żółtym - potocznie tam zwanym Huánghăi - mówią na niego 'Electric Fiberglass Pylon Racer Kit', ale to się przechrzci, bo za długo się wymawia ![]() No dobra, cobym tu nie napisał, to i tak nikt tego nie przeczyta, zatem wrzuce wam kilka obrazków. Tak to bedzie wyglądać ![]() ![]() Wingspanu ma 930mm, po dłgości coś koło 830mm, ponoć do kilo-dwadzieścia w miare dobrze lata, Z wyposażenia mam już przygotowane: Turnigy 2836 3700kv 700W [70g] [img]http://cdn-global-hk.hobbyking.com/media/catalog/product/cache/1/image/660x415/legacy/catalog/t2836.jpg[/img] is not a valid Image. JeguLator TURNIGY Plush 60A [60g] ![]() Serwa Metal-Girowe Turnigy TGY-9018MG 2.5kg [3x13g] ![]() Prop Spinner 32mm z Amelinium (ale malować nie bede) [31g] ![]() noi elektrownia ZIPPY Flightmax 1800mAh 3S1P 40C [172g] ![]() śmigełko jakieś sie dobierze kwadratowe 5x5 czy tam coś koło tego CDN. Edytowane przez Admin dnia 24/08/2021 15:39 |
|
|
Darek |
Dodany dnia 12/04/2014 15:37
|
![]() Użytkownik Postów: 51 Data rejestracji: 12.09.2012 |
Wygląda ekstra. Przy takim silniku wystarczy chwila nieuwagi i z powrotem jest w Pekinie. Może podkręć jeszcze zasilanie do 4s ![]() |
|
|
Rafal |
Dodany dnia 12/04/2014 21:16
|
![]() Administrator Postów: 223 Data rejestracji: 27.03.2012 |
Darek napisał(a): Może podkręć jeszcze zasilanie do 4s ![]() Hardłer na to pozwoli, ale narazie softłer pilota niezabardzo ![]() Kobita mię uziemiła na pare dni, więc nic nie ruszyło w temacie. Policzyłem sobie teoretyczna wagę modelu do lotu: kadłub: 190gr krzydło: 160gr SW: 10gr SK: 4gr ---------------------- TOTAL: 364gr silnik: 70gr kołpak: 31gr śmigło: 6gr ESC: 60gr serwa: 39gr odbiornik: 10gr pakiet: 172gr ----------------------- TOTAL: 388gr w sumie daje 752gr pewnie dobije jeszcze jakomś galanterią do równego 900gr i powinno być OK. _ Edytowane przez Rafal dnia 12/04/2014 21:25 [img]https://polandcargo.pl/sign.png[/img] is not a valid Image.[img]https://polandcargo.pl/pilot.gif[/img] is not a valid Image.
|
|
|
Robert 1 |
Dodany dnia 15/04/2014 19:58
|
![]() Użytkownik Postów: 8 Data rejestracji: 22.07.2012 |
"Ożeż Ty! ![]() |
|
|
Rafal |
Dodany dnia 16/04/2014 22:51
|
![]() Administrator Postów: 223 Data rejestracji: 27.03.2012 |
No właśnie, pojawił się problem z kołpakami które posiadam, 'talerzyk' od strony silnika jest płaski, i koliduje ze śrubami mocującymi silnik. Muszę dokupić teraz kołpak MP-JET ALU który to ma inną konstrukcję tego 'talerzyka' i powinno być OK. [img]http://www.modele.sklep.pl/files/foto_add_big/foto_add-30680.jpg[/img] is not a valid Image. Może ma ktoś na zbyciu? [img]https://polandcargo.pl/sign.png[/img] is not a valid Image.[img]https://polandcargo.pl/pilot.gif[/img] is not a valid Image.
|
|
|
Rafal |
Dodany dnia 23/04/2014 10:02
|
![]() Administrator Postów: 223 Data rejestracji: 27.03.2012 |
Przyszedł czas na mały FotoApdejt, przy okazji drobnych prac montażowych porobiłem trochę fotek w modelarni: łącznik połówek SW ![]() Płat główny i osadzenie serwa ![]() ![]() Ster kierunku: ![]() ![]() ![]() Kadłubek: ![]() ![]() i rzut okiem na całość: ![]() ![]() ![]() To Be Continued [img]https://polandcargo.pl/sign.png[/img] is not a valid Image.[img]https://polandcargo.pl/pilot.gif[/img] is not a valid Image.
|
|
|
Rafal |
Dodany dnia 14/05/2014 09:50
|
![]() Administrator Postów: 223 Data rejestracji: 27.03.2012 |
Prace przy Pylonie idą szaleńczym tempem żółwia. płat główny został juz odpowiednio osadzony ![]() Ster wysokości także ustawiony i wklejony na żywicę: ![]() i kołpak 32mm Robbe ![]() ![]() tu się Chińczyk nie popisał, kadłub kończy się średnicą 34mm, a takich kołpaków nikt nie robi. Standardowe kołpaki to 30/32/38mm, 30 jest za mały. więc optimum w tym wypadku to 32mm. Edytowane przez Rafal dnia 14/05/2014 09:51 [img]https://polandcargo.pl/sign.png[/img] is not a valid Image.[img]https://polandcargo.pl/pilot.gif[/img] is not a valid Image.
|
|
|
Rafal |
Dodany dnia 16/06/2014 23:34
|
![]() Administrator Postów: 223 Data rejestracji: 27.03.2012 |
Witam serdecznie wiernych obserwatorów tego jakże szybkiego .... tematu. ![]() Ledwie nadążam z wklejaniem fotek ![]() Stery ogonowe powklejane na hiper-żywicę ![]() ![]() ![]() Bowdeny także znalazły swoją drogę w kadłubie, i o dziwo trafiły na orczyki po odbydwu stronach kadłuba ![]() ![]() ![]() Wkrótce zapisy na oblot ![]() _ [img]https://polandcargo.pl/sign.png[/img] is not a valid Image.[img]https://polandcargo.pl/pilot.gif[/img] is not a valid Image.
|
|
|
Rafal |
Dodany dnia 16/06/2014 23:42
|
![]() Administrator Postów: 223 Data rejestracji: 27.03.2012 |
Melduję, że prace przy Pylonie zakończone. Teraz tylko wystarczy poczekać na lepszą pogodę ... i drobiazg, wypuścić go z rąk w powietrze. Do poprawnego wyważenia niezbędna była wizyta w sklepie wędkarskim, zabrakło 80g przed środkiem ciężkości. ![]() ![]() ![]() ![]() [img]https://polandcargo.pl/sign.png[/img] is not a valid Image.[img]https://polandcargo.pl/pilot.gif[/img] is not a valid Image.
|
|
|
Rafal |
Dodany dnia 17/06/2014 00:46
|
![]() Administrator Postów: 223 Data rejestracji: 27.03.2012 |
W dniu wczorajszym (w Poniedziałek 16.06.2014 o godzinie 17:20) Pylonik poleciał ![]() Nie obyło się bez problemów ale o tym za chwilę. Wychylenia sterów, wyważenie, rozmieszczenie podzespołów - to wszystko zostało porobione w modelarni, także na lotnisku pozostało tylko skręcić płat z kadłubem i podłączyć zasilanie. Tak też uczyniłem, ale czując mrowienie na karku użyłem śrub nylonowych 'na wszelki wypadek'. Jak się potem okazało był to dobry wybór. W oblocie pomógł mi Adam, Ktoś gu musiał machnąć z łapki w powietrze, a ja miałem zając się resztą. Po pierwszym machnięciu niestety łupnął w wysoką trawę. O ile była prawidłowa reakcja na lotki (starałem się go wypoziomować i reagował) to zabrakło mi wychylenia steru wysokości (mała prędkość, małe wychylenia, jeszcze mniejsza reakcja na SW) i mimo zaciągniętego steru, pylon zmierzał dziobem ku matce ziemi, a gruchnąwszy w nią, złamał łopatkę śmigła i odmeldował płat od kadłuba (dzięki nylonowym śrubkom) OK 1:0 dla grawitacji, ale my z Adamem twarde jesteśmy i chcemy polatać. Pylon wraca na kocyk gdzie w piętnaście minut reanimuję go do stanu lotnego. Podejście Nr 2. Throttle 50%, wymach, rzut, niestety dziobem za nisko, pylon zmierza znowu ku matce ziemi, zaraz ją ucałuje, w ostatniej chwili zdążyłem wyłączyć silnik, uff śmigiełko całe, Pylon klepnął na brzuszek. Podejście Nr 3. Throttle 50%, wymach, rzut, Throttle 100%, positive rate of climb, na wznoszeniu podwozia nie chowam (bo go nie ma ![]() Nagle czuję, że coś nie chce mnie słuchać, co mu radiem każę, oddala się samowolnie w kierunku lasu :-O PANIC PANIC, ale jakimś cudem łagodnie zawracam go bliżej radia, kilka kółek w powietrzu, czuję że ma czkawki na sterach, więc szybka decyzja o lądowaniu, podejście od wschodu, słoneczko ciepło grzeje w plecy, model dobrze widoczny, oświetlony niskim słońcem, na tle ciemnego lasu, ale ale, coś za szybko, nigdy nie latałem takim pociskiem, przelatuje pas, jeszcze jedno kółeczko, czkawka nie ustaje, kolejne podejście, tym razem celuję w okolice początku pasa. Model na ziemi cały, ale okazuje się że stery trzepią. Prawdopodobnie, zbyt duże zakłócenia od gęsto upakowanej elektroniki, silnik regulator, serwa - dla odbiorniczka Hitec'a HFS-05MS z pojedyńczą przemianą. Także połowiczy sukces, ale musze przezbroić Pylona na 2.4GHz (odbiornik FrSky i nowy nadajnik Taranis) żeby nie było, model w jednym kawałki: ![]() ![]() Edytowane przez Rafal dnia 17/06/2014 00:52 [img]https://polandcargo.pl/sign.png[/img] is not a valid Image.[img]https://polandcargo.pl/pilot.gif[/img] is not a valid Image.
|
|
|
Darek |
Dodany dnia 18/06/2014 17:28
|
![]() Użytkownik Postów: 51 Data rejestracji: 12.09.2012 |
Za szybki jest i fale nie nadążają ![]() |
|
|
Rafal |
Dodany dnia 19/06/2014 16:19
|
![]() Administrator Postów: 223 Data rejestracji: 27.03.2012 |
Możeimaszracje. Sprawdzę na innych falach [img]https://polandcargo.pl/sign.png[/img] is not a valid Image.[img]https://polandcargo.pl/pilot.gif[/img] is not a valid Image.
|
|
|
Rafal |
Dodany dnia 07/09/2014 22:37
|
![]() Administrator Postów: 223 Data rejestracji: 27.03.2012 |
No dzisiaj wylatałem dwa pakiety, Fajnie popyla ten modelik, aha dwa pakiety 1800mAh to jakieś 6 min latania, no jest trochę prundożerny. Muszę poczytać, czy nie da się jakoś zoptymalizować napędu. Filmy aani zdjęć nie ma, bo nikomu się nie chciało ![]() [img]https://polandcargo.pl/sign.png[/img] is not a valid Image.[img]https://polandcargo.pl/pilot.gif[/img] is not a valid Image.
|
|
|
Lukasz |
Dodany dnia 07/09/2014 23:21
|
![]() Użytkownik Postów: 42 Data rejestracji: 23.07.2012 |
kamiery i japaraty byli ale nie nadążały za prędkością pylona więc zdjeć nie budziet a poaztym wsjo wparjatkie ![]() EDEK 540 , EXTRA 300S , i reszta kalmotów do drapania chmur..........
![]() ![]() ![]() |
|
|
Rafal |
Dodany dnia 29/09/2014 08:56
|
![]() Administrator Postów: 223 Data rejestracji: 27.03.2012 |
Filmik z lotów: https://www.faceb...mp;theater [img]https://polandcargo.pl/sign.png[/img] is not a valid Image.[img]https://polandcargo.pl/pilot.gif[/img] is not a valid Image.
|
|
|
Jacek |
Dodany dnia 29/09/2014 20:09
|
![]() Użytkownik Postów: 64 Data rejestracji: 06.07.2014 |
Przy tej prędkości to cud, że w ogóle jakąś ostrość wtedy ta kamera łapała. Myslalem jak zmierzyć dokladnie prędkość tego modelu i mam pewien pomysł ale to temat na razie w fazie przemyśleń wiec nie zdradzę ;-) Giles 202 , Jumper 25 ASP S25AII, Mustang P51 Redox 900/1200KV
|
|
|
Rafal |
Dodany dnia 05/10/2014 23:07
|
![]() Administrator Postów: 223 Data rejestracji: 27.03.2012 |
Wykonałem pomiary aplikacją RCspeedo, na trzech pakietach jakie miałem. Najwieksza odnotowana prędkość to 225 km/h telefon z uruchomioną aplikacją leżał na walizce na ziemi, mikrofonem do góry, a ja tak latałem żeby przelatywać nad nim. 225 I'm happy now :-) Narazie trenujemy na obecnym setupie. Plan na przyszły sezoon wymiana silnika na klasę inrunner. _ [img]https://polandcargo.pl/sign.png[/img] is not a valid Image.[img]https://polandcargo.pl/pilot.gif[/img] is not a valid Image.
|
|
|
Rafal |
Dodany dnia 04/10/2015 19:36
|
![]() Administrator Postów: 223 Data rejestracji: 27.03.2012 |
Dzisiaj podczas lotów zabrakło kilkadziesiąt mAh aby wyrobić pełny nawrót do pasa i lekko przyglebiłem pylon. Skrzydełka się wyrwał, pękła listwa w SW, kilka odprysków na kadłubie i rzecz jasna urwanie łopatki śmigła. Wstyd, bo Darek widział. ![]() Foty na FaceBókó Edytowane przez Rafal dnia 04/10/2015 19:54 [img]https://polandcargo.pl/sign.png[/img] is not a valid Image.[img]https://polandcargo.pl/pilot.gif[/img] is not a valid Image.
|
|
|
Darek |
Dodany dnia 04/10/2015 20:37
|
![]() Użytkownik Postów: 51 Data rejestracji: 12.09.2012 |
Za to w powietrzu jakie cuda wyprawiał! Wg mnie samolot od pocisku różni się tylko tym, że przy starcie i lądowaniu go widać. Przy tej prędkości mnie by kusiło, żeby jednak w ostatniej chwili nie pociągnąć za drążek steru wysokości![]() |
|
|
Jacek |
Dodany dnia 05/10/2015 05:43
|
![]() Użytkownik Postów: 64 Data rejestracji: 06.07.2014 |
Uuu. No to "psikjo" jak mowi moja corka. Odpryski mozna zamalowac. Troche szpachli dobrac kolor, po malowaniu pasta polerska i nie bedzie sladu ze cos bylo robione. Giles 202 , Jumper 25 ASP S25AII, Mustang P51 Redox 900/1200KV
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |

