Zobacz temat

:: r-c.pulawy.pl :: » Modelarnia » Spalina
 Drukuj temat
DHC-2 Beaver - Kenmore Air
Rafal
Nowy model ... który zawita do mojego hangaru to? ....

no włąśnie kto zgadnie? Tomek - nie psuj zabawy!!

[img]http://www.zzbp.org/wp-content/uploads/2014/06/bibliotekarze-polscy_warszawa_podwyzki-2014_zapytanie1-660x330.jpg[/img] is not a valid Image.
Edytowane przez Admin dnia 24/02/2017 12:28
 
https://r-c.pulawy.pl
Tomek
Uśmiech
 
Jacek
No pochwal sie bo nie zgadniemy. Za duży wybór.
Giles 202 , Jumper 25 ASP S25AII, Mustang P51 Redox 900/1200KV
 
Rafal
hobbyking.com/media/catalog/product/cache/1/image/565x414/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/legacy/catalog/beaver-main_1__2.jpg

hobbyking.com/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/565x414/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/legacy/catalog/beaver-sub3_1_.jpg
Edytowane przez Admin dnia 24/02/2017 12:27
 
https://r-c.pulawy.pl
Jacek
Fajny model.
To kiedy planowany oblot?
Edytowane przez Jacek dnia 24/07/2016 19:23
Giles 202 , Jumper 25 ASP S25AII, Mustang P51 Redox 900/1200KV
 
Tomek
Piękny model, tylko ten łoś powoduje jak zabawka. Nie naklejaj go Rafał. Poważnie.
 
Darek
Bardzo ładny. To na pewno bóbr, nie łoś, tylko tak im się narysowało z rogami Uśmiech Z lokalizacji postu wnoszę, że będzie w benzynie?
 
Rafal
Ehh wy Łosie jedne.
Tak się składa, że model jest w oryginalnym ubarwieniu z linii lotniczej Kenmore Air, ba łącznie z numerem bocznym N57576. Na pionowym jest Łosiek, a bobry są na tak zwanym 'endżin kowl' czyli po naszemu osłonie silnika.

Zerknijcie na oryginał pod tym linkiem: http://www.vrefph...%20Harbour

Wingspanu ma 1,62 metra, za duży na elektryka, za mały na bęzynę, więc poleci na metanolu Z przymrużeniem oka
[img]https://polandcargo.pl/sign.png[/img] is not a valid Image.[img]https://polandcargo.pl/pilot.gif[/img] is not a valid Image.
 
https://r-c.pulawy.pl
Tomek
A to co innego , łoś musi zostać Uśmiech
 
Rafal
Zabieram się za Boberka, bo wiosna idzie i niedługo trzeba będzie na lotnisko jeździć.

Nie wiem kto to wyprodukował, na opakowaniu nie ma loga producenta, pewnie małe chińskie rączki.
Model dosyć ładnie się prezentuje, folia jest zadrukowana liniami podziałowymi i nitami. Malowanie na wzór
oryginalnych lini lotniczych Kenmore Air ze Stanów. Mój model jednak (przynajmniej narazie) będzie w wersji kołowej,
ale kadłub jest przygotowany pod montaż pływaków.

pfmrc.eu/uploads/monthly_02_2017/post-4712-0-97548400-1487934287.jpg

Kilka danych od producenta:

Rozpietość - 1620mm
Długość - 1115mm
Waga - 2,7 - 2,8 kg
W zestawie jest wszystko oprócz serw, silnika i elektroniki.

No właśnie, waga, to co podał producent to pobożne życzenie raczej.
Dzisiaj poważyłem wszystko co dał do tego modelu i już wychodzi 2,4kg
a gdzie silnik, serwa, pakiet elektronika itd? Pewnie coś da się z tego urwać,
zamieniając niektóre elementy producenta na inne lżejsze.


Planowane wyposażenie to:

Cyfrowe serwa Corona
AIL - DS-929MG
SK/SW/THR - DS-339MG
Zasilanie z LiFePo 1100mAh

Napęd Spalinowy, metanol, najchętniej 4t, ale silniczka jeszcze nie wybrałem, może coś doradzicie?
Przeglądając relacje na RCgroups widziałem, że montowali tak żarówki z tłumikiem Pitts'a,
ładnie się komponował taki napęd pod maską, wydech w dół, ale w PL nie widziałem w żadnym sklepie takich tłumików
do silniczków żarowych, jedynie do benzyn.

Kilka fotek:

pfmrc.eu/uploads/monthly_02_2017/post-4712-0-61996900-1487935174_thumb.jpg

pfmrc.eu/uploads/monthly_02_2017/post-4712-0-15576800-1487935188_thumb.jpg

pfmrc.eu/uploads/monthly_02_2017/post-4712-0-08808000-1487935199_thumb.jpg

pfmrc.eu/uploads/monthly_02_2017/post-4712-0-59254600-1487935209_thumb.jpg

Kierownikiem na pokładzie będzie Zygmunt

pfmrc.eu/uploads/monthly_02_2017/post-4712-0-16821100-1487935222_thumb.jpg
[img]https://polandcargo.pl/sign.png[/img] is not a valid Image.[img]https://polandcargo.pl/pilot.gif[/img] is not a valid Image.
 
https://r-c.pulawy.pl
Tomek
No wreszcie wziąłeś się za robotę ,a model bardzo fajny Uśmiech
 
Waldek
Fajny model i powinien mieć gang, tylko 4 sów
 
http://wwostrowski@wp.pl
Rafal
Drobnymi kroczkami prace posuwają się do przodu.

W kadłubie musiałem zrobić nowe gniazda na serwa SW/SK/THR Gdyż producent zaplanował użycie serw Standard 40x20mm a ja zakupiłem serwa rozmiaru ParkSize 32x17mm (Corony DS-339MG) Producent deklaruje wagę serwa na poziomie 32gr.

pfmrc.eu/uploads/monthly_03_2017/post-4712-0-12292500-1488827838_thumb.jpg

Właśnie się dopatrzyłem, że chyba muszę tulejki przełożyć 'od spodu' tych gumowych wibroizolatorów.

pfmrc.eu/uploads/monthly_03_2017/post-4712-0-02823800-1488827849_thumb.jpg

Zastanawiam się też nad wymianą popychaczy jakie w zestawie są do SW i SK. Wietnamczycy dali tu trzy pręty stalowe z gwintowanym końcem i metalowe snapy. Same pręty o długości 1000mm i średnicy 1,7mm ważą 50gr, a snapy 3gr.

pfmrc.eu/uploads/monthly_03_2017/post-4712-0-09201900-1488827904_thumb.jpg

Myślę nad zastosowaniem Bowdenów wzmocnionych z PCVki z cienkim drutem w środku (te pomarańczowe). Ma ktoś może takiego pod ręką i mógłby dla mnie zważyć go?
Wtedy mógłbym też zrezygnować z tych pancerzy w kadłubie:

pfmrc.eu/uploads/monthly_03_2017/post-4712-0-12024600-1488827866_thumb.jpg

Lotki będą napędzanie serwami Mini - też Corony DS-929MG, musiałem przedłużyć kabelki, żeby było jak najmniej połączeń, wylutowałem oryginalne z płytki serwa i do każdego dołożyłem po 50cm. Na całym przewodzie jest jedno łączenie, a sama wtyczka pozostała oryginalna, fabrycznie zaprasowana.

pfmrc.eu/uploads/monthly_03_2017/post-4712-0-39195600-1488833257_thumb.jpg

Statecznik poziomy ustawiłem i 'przyłapałem narazie na Cjaka, potem poprawię klejenie żywicą.

pfmrc.eu/uploads/monthly_03_2017/post-4712-0-93741800-1488833472_thumb.jpg

Jak sądzicie, warto wymienić zawiasy nylonowe na sztyftowe? Czy nie ma co sobie zawracać tym głowy.

pfmrc.eu/uploads/monthly_03_2017/post-4712-0-07204300-1488833575_thumb.jpg

pfmrc.eu/uploads/monthly_03_2017/post-4712-0-47944800-1488833594_thumb.jpg

Niby te na SW są w miarę porządnie wklejone, ale na SK jeden trzeba poprawić.

Elektronikę planuje powiesić na ściance za plecami pilota

pfmrc.eu/uploads/monthly_03_2017/post-4712-0-28922800-1488833733_thumb.jpg

i widok ogólny, dla pociechy oka Z przymrużeniem oka

pfmrc.eu/uploads/monthly_03_2017/post-4712-0-14423200-1488833778_thumb.jpg
_
[img]https://polandcargo.pl/sign.png[/img] is not a valid Image.[img]https://polandcargo.pl/pilot.gif[/img] is not a valid Image.
 
https://r-c.pulawy.pl
Rafal
Aha i jeszcze jedna sprawa.
Mam chytry plan zainstalowania w modelu realistycznego oświetlenia lotniczego.
Będzie to oparte na module sterującym z forumowego projekty kolegi AndyCopter'a z pfmrc. Światła nawigacyjne na diodach SuperFlux o szerokim (130deg) kącie świecenia, Stroby na jednowatowych diodach PowerLED o wysokiej jasności, a światła ladowania tez na PowerLed'ach ale o ciepłej barwie i z radiatorem (ze względu na ciągłe swiecenie) Na Beacon jak sie da to zostawię tą diodę co Wietnamczyk wsadził w kadłub, a jak bedzie słabo świciła to też zamontuję SuperFlux'a.

pfmrc.eu/uploads/monthly_03_2017/post-4712-0-43657900-1488530673_thumb.jpg
[img]https://polandcargo.pl/sign.png[/img] is not a valid Image.[img]https://polandcargo.pl/pilot.gif[/img] is not a valid Image.
 
https://r-c.pulawy.pl
Waldek
kompletny bowden, 12,08g, bez pomarańczowego pancerza 7,45g, sam drut 3,87g.
Rafał, widzę w podpisie madmana, w moim z OS fs .91 standardowe serwa 3KG, okazały się za słabe, dopiero z 6KG /HS 635 HB/ zachowywał się jak trzeba.
Nie PRZESADZAJ Z OSZCZĘDNOŚCIĄ WAGI SERW! To jest cięzki model, a więc będzie szybki, obyś nie miał kłopotów przez za słabe serwa.
Ja w takim modelu daję zawiasy łączone sztyftem, wklejam je, i dodadkowo każda połówka zawiasu jest zabezpieczona dwiema odpowiedniej długości szpilkami. Ich łebki smaruję cjakiem. Widziałem wiele urwanych w locie lotek.
Nie ma ratunku.
Dodadkową zaletą dwuczęściowych zawiasów jest łatwy demontarz powierzchni sterowej. Wysówasz sztyfty i już.
Niekiedy , aby zejść z wagi robię popychacze z rurek węglowych. Taka fi 5 mm nie ugnie się pod serwem 6 kg.
końce rurki trzeba obwinąć nicią, aby się nie rozwarstwiały. Wklejam nagwintowane kawałki drutu i snapy.
Bowden musi być przyklejony w wielu miejscach do konstrucji, bo będzie się wyginał, i sterowanie masz tylko gdy serwo go ciągnie.
 
http://wwostrowski@wp.pl
Waldek
Nie chciałem się wymandrzać, jeśli tak wyszło, sorki.
 
http://wwostrowski@wp.pl
Tomek
Madman ma lotki jak niektóre modele mają skrzydła i wychylają się mocno ,a tu lotki są małe i mniej się będą wychylać.
Spokojnie dadzą radę.
Nie wiem jaką powierzchnię ma ster wysokości , ale ewentualnie tylko tam dałbym 5-6kg serwo.
 
Waldek
Jednak się wymandrzałem, więcej nie będę
 
http://wwostrowski@wp.pl
Rafal
Każda uwaga jest cenna, dzięki, Waldek, to jednak nie będzie akrobat, dobrze o tym wiedziałem zanim zakupiłem serwa. Na ogonie będą miały po 4,4kg mocy a na lotkach po 2,2kg i to starczy w zupełności.
Dziękuję za zważenie bowdena, pokuszę się z na wymianę prętów na tego typu popychacze a na ogonie wstawię zawiaski sztyftowe, na lotkach są już wklejone nylonki i nie będę tego już demolował. Chodzi mi jeszcze po głowie kwestia wzmocnienia statecznika poziomego jakimś płaskownikiem węglowym.
Dzisiaj przyjrzałem się zastrzałom - żenua, po czym poznać czy w modelu maja pracować zastrzały czy być tylko 'ozdobą'? Tylko nie mówcie, ze po pierwszym locie Szeroki uśmiech
[img]https://polandcargo.pl/sign.png[/img] is not a valid Image.[img]https://polandcargo.pl/pilot.gif[/img] is not a valid Image.
 
https://r-c.pulawy.pl
Darek
Nie dość, że już nieźle się prezentuje to jeszcze kolorofon będzie miał!
 
Przejdź do forum:
Wygenerowano w sekund: 3.51
Copyright RCpulawyTEAM © 2012 - 2021